Allmänna villkor vid köp av sliptjänst från Knivsliperiet Bengt Andersson.
Dessa allmänna villkor gäller mellan Knivsliperiet Bengt Andersson (nedan kallad Knivsliperiet.se) och kunden (nedan kallad kunden) som nyttjar våra sliptjänster.
Allmänt om våra sliptjänster.
Knivsliperiet.se drivs av mig Bengt Andersson och är ett litet företag som är momsbefriat, vilket innebär att det inte ingår någon moms i våra priser.
Att skicka föremål till knivsliperiet.se ska alltid vara enkelt och smidigt.
Alla slip tjänster som utförs mellan Knivsliperiet.se och kunden sker alltid utan abonnemang och bindningstider. Kunden skickar in sin beställning av slip tjänst helt efter behov.
Tjänsten går till på så sätt att kunden beställer slipning av sina föremål på vår hemsida www.knivsliperiet.se. Kunden packar sina föremål i en kartong och skickar kartongen med föremålen till oss och vi returnerar välslipade och vassa föremål tillbaka till kunden.
Knivsliperiet.se ansvarar inte på något sätt för skador som kan uppstå i samband med leverans från kunden till Knivsliperiet. Ansvaret för sådana skador åligger alltid kunden. Returfrakten skickar vi med DHL och där finns en försäkring som täcker upp till max 5000kr.
OBSERVERA att vi slipar inte knivar av typen stiletter, svärd, butterfly och bajonetter.
Vi slipar heller inga knivar som kräver hel planslipning, inte heller keramiska knivar.
Fraktvillkor för tjänsten.
Alla leveranser som sker från oss utförs av DHL. Alla paket hämtas och hos DHLs ombud.
Knivsliperiet.se:s skyldigheter.
Hos knivsliperiet.se är det en självklarhet att förse kunden med supervassa och professionellt slipade föremål. För att inte avverka för mycket material och inte riskera att överhetta stålet så sker det allra mesta av vår slipning med våtslipning.
knivsliperiet.se returnerar normalt kundens föremål inom 3 arbetsdagar efter mottagandet. Tyvärr så måste vi dock förbehålla oss rätten att det i undantagsfall kan ta något längre tid, men i de fall så kontaktar vi alltid kunden och meddelar förseningen.
Kundens skyldigheter.
Kunden åtar sig att packa föremålen på ett säkert sätt och ansvaret vilar helt och hållet på kunden. Föremålen som packas skall vara rena och diskade.
Hämtar kunden inte ut sin kartong i tid hos ombudet och kartongen går i retur till oss får kunden stå för alla kostnader som uppstår för återtag och ny frakt.
Slipning.
Slipning hos oss är ett professionellt hantverk som ställer stora krav på den som slipar.
Eftersom vi till största delen slipar med vattenkyld slipsten eller med en mycket finkornig diamant så avverkar vi också minimalt med material och på så vis får era föremål längre livslängd.
I största möjliga mån så följer vi knivens/föremålets slipvinkel om inte kunden uttryckligen har talat om vilka vinklar han/hon vill ha på slipningen. En del föremål som kommer till oss är så dåligt underhållna att det inte går att fastställa vilken vinkel det har varit. I de fall förbehåller vi oss rätten att slipa fram den vinkel som vi anser bäst för föremålet.
Det åligger knivsliperiet.se att slipa fram en supervass egg. Men det ingår inte att polera eller slipa bort repor eller fläckar från föremålet.
Repor och små märken är också ett ständigt återkommande ämne. Vi kan inte fotografera alla knivar som kommer till oss för att dokumentera alla repor och märken som normalt finns på alla knivar.
Det kommer ibland in knivar och andra föremål som är i mycket dåligt skick och vi förbehåller oss då rätten att själva bedöma hur vi skall slipa eller om föremålen är i för dåligt skick för att slipas.
Slipningen är ett hantverk och inget som görs av en robot därmed är det också näst intill omöjligt att i böjar på en kniv få till en 100% jämn egg. Knivsliperiet.se lämnar ingen ersättning om kunden anser att slip fasen inte är 100% jämn.
Absolut! Vi utför en professionell slipning och din kniv blir oftast vassare än när den kom från fabriken. Men kunder som vill att en begagnad och använd kniv ska se ut som när den kom ifrån fabriken bör inte lämna in sin kniv för slipning utan istället köpa en ny kniv. Vi hanterar alla knivar professionellt men petitesser funkar dåligt ihop med den här typen av hantverk. Men vi lämnar full garanti på att det är en välslipad och vass kniv som lämnar knivsliperiet.se.
GARANTIÅTAGANDE OCH REKLAMATION
Knivsliperiet.se lämnar full garanti på att kunden får ett välslipat föremål i retur från oss. Det lämnas ingen garanti på eventuella skönhetfläckar såsom repor eller andra små skador som oftast finns på föremålen när de kommer till oss, polering av föremål ingår inte i slipningen.
Är kunden inte nöjd med slipningen måste reklamation ske inom 7 dagar från mottagandet. Knivsliperiet.se ombesörjer då en ny kostnadsfritt f slipning av föremålet.
A. Introduktion
B. Erkännande
Detta dokument skapades med en mall från SEQ Legal (seqlegal.com)
och ändrades av Website Planet (www.websiteplanet.com)
C. Insamling av personlig information
Följande typer av personlig information kan samlas in, lagras och användas:
Innan du lämnar ut en annan persons personliga information till oss behöver du ha den personens samtycke till att den personliga informationen både utlämnas och behandlas i enlighet med denna policy
D. Användning av din personliga information
Personlig information som skickas till oss via vår hemsida kommer att användas för de syften som anges i denna policy eller på de relevanta sidorna på hemsidan. Vi kan använda din personliga information för följande:
Om du skickar personlig information för publicering på vår hemsida, kommer vi att publicera och på annat sätt använda den informationen i enlighet med det tillstånd du ger oss.
Dina sekretessinställningar kan användas för att begränsa publiceringen av din information på vår hemsida och kan justeras med hemsidans sekretesskontroller.
Vi kommer inte att överlämna din personliga information till tredje part för deras eller någon annan tredje parts direkta marknadsföring utan ditt uttryckliga medgivande.
E. Utlämning av personlig information
Vi kan lämna ut din personliga information till någon av våra anställda, styrelseledamöter, försäkringsbolag, professionella rådgivare, ombud, leverantörer eller underleverantörer som är rimligt nödvändigt för de syften som anges i denna policy.
Vi kan lämna ut din personliga information till alla medlemmar i vår företagsgrupp (detta innebär våra dotterbolag, vårt holdingbolag och alla dess dotterbolag) som är rimligt nödvändigt för de syften som anges i denna policy.
Vi kan utlämna din personliga information:
Vi kommer inte att lämna ut din personliga information till tredje part förutom i de fall som anges i denna policy.
F. Internationell dataöverföring
G. Bevarande av personlig information
H. Din personliga informations säkerhet
I. Ändringar
Vi kan uppdatera denna policy då och då genom att publicera en ny version på vår hemsida. Du bör kontrollera denna sida emellanåt för att se till att du förstår eventuella ändringar i denna policy. Vi kan meddela dig om ändringar av denna policy via e-post eller via vår hemsidas privata meddelandesystem.
J. Dina rättigheter
Du kan be oss att ge dig all personlig information vi har om dig; tillhandahållande av sådan information kommer att omfattas av följande:
Vi kan undanhålla den personliga information som du begär enligt vad som tillåts enligt lag.
Du kan när som helst be oss att inte behandla din personliga information för marknadsföringsändamål.
I praktiken kommer du vanligtvis att antingen uttryckligen acceptera vår användning av din personliga information för marknadsföringsändamål, eller så kommer vi att ge dig möjligheten att välja bort användningen av din personliga information för marknadsföringsändamål.
K. Tredje parts hemsidor
Vår hemsida innehåller hyperlänkar till och detaljer om tredje parts hemsidor. Vi har ingen kontroll över, och är inte ansvariga för, tredje parters sekretesspolicyer och praxis.
L. Uppdatering av information
Låt oss veta om den personliga information som vi har om dig behöver korrigeras eller uppdateras.
M. Kakor
Vår hemsida använder kakor. En kaka är en fil som innehåller en identifierare (en sträng med bokstäver och siffror) som skickas av en webbserver till en webbläsare och lagras av webbläsaren. Identifieraren skickas därefter tillbaka till servern varje gång webbläsaren begär en sida från servern. Kakor kan antingen vara “ständiga kakor” eller “sessionskakor”: en ständig kaka lagras av en webbläsare och förblir giltig till det angivna utgångsdatumet, såvida den inte raderas av användaren innan utgångsdatumet; en sessionskaka, å andra sidan, kommer att gå ut i slutet av användarsessionen, när webbläsaren är stängd. Kakor innehåller vanligtvis inte information som personligen identifierar en användare, men personlig information som vi lagrar om dig kan vara länkad till informationen som är lagrad i och erhållen från kakor.
Om du blockerar alla kakor kommer det att ha en negativ inverkan på många hemsidors användbarhet. Om du blockerar kakor kommer du inte att kunna använda alla funktioner på vår hemsida.
Skicka knivarna till oss och få tillbaka dem riktigt vassa inom några arbetsdagar.
Knivslipning online är Snabbt, enkelt och garanterat säkert.
Tel: 0734-12 00 00
E-post: info@knivsliperiet.se
Knivsliperiet
Mortelvägen 89 4:e vån.
434 32 Kungsbacka
Kontakta oss innan besök.
© Knivsliperiet.se Bengt Andersson